Saturday, October 16, 2010

啡凡峰迷之约 - 接机+卖咖啡!Alicafe Fans Gathering - Airport Arrival + Function

谢谢FF干事通知我阿峰的班机时间表,我才有去接机的打算。不过,弱弱说一句:接机的收获比较强大,最重要的是,人少!我、我朋友柠檬皮、朋友的妹妹、莎和小蓝一起到机场接机。这也可以算是我的第一次。大约下午3点05分,我们就看到了阿峰的出现,连带笑容对着我们一群黄衣族笑笑。虽然有两位保安顶路,但阿峰很明显刻意放慢脚步,一一把我们手上的专辑给签完。阿峰说没有笔,我就递给他,他还细心地叮嘱我们不要争,要注意安全等。嘿嘿,我的Come2Me是第二张阿峰接过去,缓慢地签到最完美。接着他说笔没墨了,就要求新的一支(不是没墨,是你没有摇啊,昏)。当然,也谢谢我朋友的妹妹,成功把“一帆风顺”送给了阿峰,也让阿峰签完我另外两张唱片。虽然接机总是赶时间,不过这一次收获却出乎了意料 -- 没有合照,但是签了三张唱片!


Translation for Airport's Arrival
Thanks Melanie for the arrival information. Woen Ni, Sharlene, Lemon, Lee Hua and I went to the airport for Fung’s arrival. Well this was my first time. Around 3:05pm, we managed to spot Ah Fung, smiling towards us. Ah Fung purposely slowed down his step in order to finish signing all of our albums. Ah Fung asked for pen and I lend him mine, which at the same time he asked us not to rush over him and beware of the cars around. My album was the second to get signed, slowly, with a perfect signature on it. Later, he claimed for another pen as mine was run out of ink (Hey, u din’t shake la). Special thanks to Woen Ni to pass him the present and get my remaining two albums signed. Although it was rush and no photo session, but it was a great day for I got 3 straight autographs!


来到了晚上,咖啡早就热卖当中。这一次买了咖啡的了海报,未必会得到签名,你还要抽到白色乒乓球,拿到票,才能获得签环保袋的资格(所以乌里丝不好意思,帮不到你,因为一个人限制一个,签了就不能上台)。我们一班人还和阿峰喝咖啡肖像合照,哈哈!活动当中,FF的会员们都聊得十分开心。接近8点钟,主持人一直耍我们阿峰从哪一个方向来,原来他早就躲在休息蓬里。阿峰的出场,就是一贯的代言仪式,还用闽南语说:“我是林峰”,也应该说这一次活动,几乎都说华语。我发现我拍照时,阿峰一直望着我的帽子,不懂是不是很有吸引力?阿峰说:“我很喜欢槟城,它不但美,而且干净,那对岸的湖(昏倒,是海啦!)… 有机会我还向来;不懂最后一次来这里是几时了(够健忘)。同时,他也问槟城有什么好吃的(就有人回答叻沙与炒粿条),他即说怎么这里出名好吃的与吉隆坡一样,我们就说,槟城的比较好吃啦!他马上就要去吃了。当然,他也不忘了宣传《抱抱俏佳人》,也说与容祖儿、千桦与阿佘合作默契。上台签环保袋时,我尽量要求阿峰给我写上名字,不过他很礼貌地说:“不好意思,我不能帮你写,希望你明白。”,一句窝心的解释,即使得不到自己要的东西,也不觉得失望,谢谢阿峰!呵呵。就这样,宣传就简单结束了,只发现,阿峰瘦了很多。


Translation for Alicafe Function
At night, coffee was sold earlier. For this time, you will not get signed on poster, but to have drew a white ping pong ball, only you were entitled for a voucher to get an autograph on recycle bag. We even snapped a photo with fake Fung board (It looked real, he was drinking coffee there). All of the members in VIP zone were communicating very happily and some of them were from Singapore. Around 8pm, those naughty DJ cheated us Ah Fung from this and that direction, but actually he already arrived earlier. Ah Fung introduced himself by using Hokkien and most of the time he was speaking Mandarin. I found that when I took photo, Ah Fung always looked at my cap, perhaps it was attracting? He said he loved Penang, for being so beautiful and clean. The lake outside… (Hello, that is sea). If there is chance, he would come again for travelling; but he had forgotten since when he come Penang last time. He asked what was the nice food (Well, Char Koay Teow, Laksa all came out). He said that the food is same for KL and Penang but of course we said Penang’s one better! Then he wanted to taste laksa already. He also claimed that he was happy to co-operate with Joey Yeung, Miriam Yeung and Charmaine Sheh. During the autograph session, I tried to persuade him to write my name on the bag, but he politely replied me,” Sorry, I cannot help you, hope you will understand it.” Although failed, but I felt comfortable eventhough I did not manage to get what I wanted. The promotion was simple and we felt that Fung had become as thinner as me, hiahia!




此次活动的感想:
1)第一次接机,感觉肯定是一无所获,怎么知道阿峰竟然说签完才走,让我满载而归,也让我同时发觉,他了解、他明白Honey特地来机场接机等他不是一件简单的事。
2)上一次云顶的演唱会让我彻底失望,令我顿时感觉追峰有点不理智的感觉,也让我觉得阿峰人红了,与我们Honey有一段距离;不过这一次他的细心体贴令我觉得,我们都很理智追星,他的关心值得我们支持。
3)FF这一次的安排十分不错,也是我最满意的一次,所有报名的都可以进VIP地区,但他们已经尽力要求了主办商增加位子,可惜还是失败,不过大家一起聊天,一起喊林峰、林峰,真的很开心!
4)写不到名字,阿峰对我说不好意思,令我觉得窝心;我当然不失望,因为阿峰是尊重主办单位的安排,我一个要写,全部就要,不要紧,往日还有很多机会!谢谢阿峰你给我容易下台的机会。
5)这一次的阿峰,那一份雅气很浓,和其他艺人不一样的,也不像其他艺人就是那么像普通人。
6)六次看峰,这一次是我见过最瘦的,连主持人都说了,记得记得吃多点!!!


总的来说,我
很开心!



No comments:

Post a Comment